måndag 10 mars 2008

Webben allt viktigare

Idag hade vi styrgruppsmöte för nästa omgång av utmärkelsen och utställningen UNG. Form/Design Center Malmö, Riksutställningar och Stockholm Furniture Fair. Även här lägger vi stor vikt vid design för hållbar utveckling i hela utställningsprocessen. I synnerhet de delar vi själva kan påverka, såsom utskick endast via epost och webb, transporter, resor, utställningsgestaltning. När det gäller just webb- och epostkommunikation konstaterade Lottie Wiking från Stockholm Furniture Fair, att de unga utställarna i Greenhouse inte alls brydde sig om mediatäckning i tryckta medier. För dem var det långt viktigare med feed back via webben och internationell webbmediabevakning.

Fick apropå det helt nyligen två nyhetsbrev i eposten, som berömde de svenska designen och möbelmässan. Från tyska Stylepark "...that Cologne and Milan are facing remarkable competition" http://download.stylepark.com/newsletter/newsletter_0802_24_en.html

och från New York-baserade MOD - Modern objects + design,

http://www.modobjects.net/

This issue highlights new products from one of the most innovative design companies in the world, Offecct of Sweden. Released at the Stockholm Furniture Fair in February 2008, these products reflect a mission of deliberate corporate responsibility. Just as important as design and quality is a comprehensive environmental strategy – something that is unique to Offecct. For many years, consideration for both people and the environment has characterised everything the company does, ranging from what adhesive is used at the office, to the choice of materials, energy consumption, transport and sustainability. A large proportion of Offecct’s product range has recently received the Nordic Swan Eco-label.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar